
תושב בת-ים, בשנות ה-30 לחייו, שנהג עם רכבו בכביש 20 ב-6 בפברואר השנה, תועד על ידי שוטר במהירות של 152 קמ"ש, במקום בו המהירות המקסימלית המותרת היא 90 קמ"ש בלבד. לאחר התיעוד, השוטר נסע אחר הרכב עד שעצר אותו.
רישיונו של הנהג נפסל מנהלית ל-30 יום, אולם באמצעות עו"ד אברהם ג'אן הוא הגיש לבית המשפט לתעבורה בבת-ים בקשה לביטול הפסילה, עקב ליקויים בראיות.
עו"ד ג'אן טען כי יש כרסום ראייתי בתיק, שצריך להוביל לביטול הפסילה. בין היתר ציין הסנגור כי התאריך שנכתב בדו"ח היה שגוי; השוטר כתב כי האירוע התרחש ב-5 בפברואר בעוד שכאמור – הנהג נתפס ב-6 לחודש. בהקשר הזה העריך הסנגור כי יתכן והשוטר כתב את הדו"ח מראש.
כמו כן טען הסנגור, כי מאחר שמדובר בכביש בעל מספר נתיבים, לפי הנוהל על השוטרים להשתמש באתת (שוטר נוסף שמאותת לנהג לעצור), בעוד שבפועל במקרה הנוכחי – הם לא עשו זאת.
מלבד זאת, עו"ד ג'אן טען כי ברגע שמדובר באכיפה בשעות לילה, השוטר צריך להתייחס בדו"ח למצב התנועה. במקרה זה, ציין הסנגור, השוטר לא התייחס למצב התנועה ולכן תקינות הדו"ח נמצאת בסימן שאלה. לטענת עו"ד ג'אן, גם אם הרכב היה בודד על הכביש ולא היו כלי רכב נוספים שנסעו לצדו – השוטר היה צריך לכתוב זאת.
בנוסף נטען, למרות שהרכב תועד במקום אחד ונעצר במקום אחר, השוטר כתב בדוח רק את המיקום בו הרכב נעצר. בנוסף, בנספח לדו"ח הוא לא כתב האם הרכב תועד מחזיתו או מאחור לאחר שהרכב כבר עקף את מיקומו של השוטר.
השופטת שני שטרן החליטה לקצר את הפסילה המנהלית ל-14 יום בלבד (19 פברואר). "יפים דברי בית המשפט המחוזי בפסיקה שהגיש ב"כ המבקש (עו"ד ג'אן, ד.א), לפיהם שוטר שאינו שומר על הנחיות הבטיחות, ספק אם שומר על הנחיות אחרות הקשורות בהפעלת ממל"ז, מה שמביא לקושי ממשי", ציינה השופטת.









