
המתיחות בין נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ) לשרת התחבורה מירי רגב עולה מדרגה. החברה ממשלתית שאמונה על הקמת הרכבת הקלה ועד היום גם על הקמת המטרו העתידי בגוש דן, הגיבה באופן גלוי לאחר ששרת התחבורה הודיעה היום כי היא החליטה שנת"ע לא תבנה את המטרו. גם סגנית ראש עיריית ת"א והממונה על תיק התחבורה מיטל להבי, יוצאת נגד המהלך למרות הביקורת הקשה שיש לה נגד נת"ע.
בהודעה שפרסמה מטעם הדוברות של שרת התחבורה נכתב "השרה מירי רגב מוציאה את ניהול המטרו מחברת נת"ע. ההחלטה הזאת תאפשר לנת"ע להתמקד כל כולה בקו האדום, בקו הסגול ובקו הירוק, על מנת שהמשגים של הקו האדום לא יחזרו על עצמם בקווים הסגול והירוק. חברת נת"ע חרגה מהתקציב של הפרוייקט בכשלושה מיליארד שקלים".
עוד כתבה השרה כי החברה חרגה מלוחות הזמנים בהקמת הקו האדום של הרכבת הקלה, כאשר הוא היה אמור להתחיל לעבוד באוקטובר 2021, נדחה לחודש בנובמבר 2022 ובסוף לחודש מרס 2023 שהוביל לדחייה נוספת.
עוד טוענת שרת התחבורה רגב כי היא הגיעה להחלטה לאחר שקיימה היום סיור באתרים של חברת נת"ע. "יחד עם חריגות אלו, השרה נחשפה היום בסיור לבעיות נוספות, ועל פי עמדת גורמי המקצוע שהוצגה לה, מתקבלת העובדה שלא מתאפשרת פתיחה של הקו האדום כרגע בשל בעיות בטיחות וסיכון חיי אדם".
עוד מדגישים סביב השרה רגב כי בדיון הקודם שנערך בלשכתה לפני כמעט שלושה חודשים (5 בפברואר 2023) אמר מנכ"ל נת"ע חיים גליק, כי הרכבת הקלה תהיה מוכנה לפתיחה בפסח והשרה נתנה לחברה ארכה עד יום העצמאות.

בנת"ע לא נותרו חייבים ובאופן חריג הוציאה יו"ר נת"ע עו"ד מיה ליקוורניק, הודעה שבה נאמר: "נת"ע סבורה כי לאור הניסיון הייחודי שנצבר בחברה בביצוע פרויקט הרכבת הקלה, לא יהיה זה נכון להסיט את ביצוע פרויקט המטרו לחברה אחרת, ומן הראוי שהחלטה זו תתקבל לאחר קיומם של דיונים מסודרים עם החברה והצגת השלכות החלטה זו על התקדמות פרויקט המטרו.. יושבת ראש החברה סבורה כי בחברת נת"ע נצבר ידע ייחודי שראוי ונכון לתרום לטובת ביצוע המטרו".
מיטל להבי סגנית ראש העיר והממונה על תיק התחבורה והקהילה הגאה, התייחסה גם היא להחלטה: "לצערי נראה שאין עבודת מטה מסודרת במשרד התחבורה ולראיה; אתמול הודיעה השרה שההקו האדום של הרכבת הקלה לא תגיע לראשון לציון והתקציב יועבר לסלילת כבישים. היום היא הודיעה שהקו האדום יגיע לראשון לציון ויתוקצב. ולגבי ההודעה, גם היא מהיום, על המטרו יש הערכה שהפרויקט יועבר לנתיבי ישראל, חברה שמומחיותה כבישי ישראל ויו"ר הדירקטוריון שלה, יגאל עמדי, ידוע כאיש ליכוד שמקורב לשרה. אני מאוד מקווה הבחירה תעשה בסופו של דבר ממניעים עניינים ומקצועיים ולא פוליטיים. כי אחרת, כרגיל, מי שישלמו את המחיר הם האזרחים".





