
בית המשפט לתעבורה בחיפה גזר על נאשם (45) מחיפה שלילת רישיון נהיגה בלבד למרות שהיה מעורב בתאונה קשה.
על פי עובדות כתב האישום שהוגש נגד הנאשם ב-8 בינואר 2019, סמוך לשעה 9:40 נסע הנהג לאחור, לאחר שרכב אחר שהיה במקום חסם אותו, ופגע בהולך רגל בן 90 שהתחיל לחצות מעבר חציה ברחוב החשמל, ליד הביטוח הלאומי בחיפה. כתוצאה מהתאונה נחבל הנפגע בגופו, נגרם לו שבר בירך והוא נאלץ לעבור ניתוח, אשפוז ושיקום של כחודשיים.
לאחר שהורשע, עורכי הדין מטעם התביעה – עו"ד מעין יתח ועו"ד איתי חסין, ביקשו מבית המשפט להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל שלא יפחת מחודשיים, פסילה הנעה בין שמונה ל-14 חודשים, מאסר על תנאי, פסילה על תנאי וקנס. התביעה הדגישה את חומרת הפגיעות של הנפגע והגישה תיעוד רפואי בעניין. עוד הדגישה התביעה את עברו התעבורתי של הנאשם שנוהג משנת 2009, ולחובתו חמש הרשעות קודמות והוא אף נפסל מנהלית למשך 60 ימים.
מנגד, סנגורו של הנאשם עו"ד אסף ברדוגו, ביקש להסתפק בפסילת המינימום, בניכוי הפסילה המנהלית ואף לסייג פסילה זו כך שיותר לו לנהוג לצורך עבודתו בהולות בהובלות מנוף. בטיעוניו הדגיש עו"ד ברדוגו את נסיבות התאונה, את היותו של הנאשם נורמטיבי והדגיש את ההשפעה שתהא לפסילה ארוכה על הנאשם ופרנסת משפחתו.
הנאשם עצמו, בתום הדיון, שב והודה באשמה וציין כי הוא מודע לעובדה שגרם עוול לאדם מבוגר וזאת לאחר שסייע קודם לכן לאותו אדם בחברת החשמל. הוא ציין כי ביציאה משם, נסע לאחור ועלה על המדרכה, וכדי לצאת מהחניה, בהיעדר אפשרות אחרת, לא ראה את הנפגע שהיה ב"שטח מת" מבחינתו.

השופט אור לרנר ציין את עברו התעבורתי של הנאשם אך עם זאת, הדגיש בעת מתן גזר הדין כי "יש לזכור כי הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה, לקח אחרית על מעשיו וחסך זמן שיפוטי יקר. כן יש להתחשב בהשפעה שתהא לעונש על הנאשם ומשפחתו ועל יכולתו להתפרנס וזאת, בהינתן אופי עבודתו, כמו גם בעובדה שהנאשם ריצה 60 ימי פסילה מנהלית.
"עוד יש להתחשב בחלוף הזמן מאז התאונה והעובדה שבמהלך תקופה זו לא הסתבך בעבירות חמורות נוספות, גם לאחר שתמה תקופת הפסילה המנהלית והוא שב לנהוג. לאור האמור לעיל, הגעתי למסקנה כי יש להציב את עונשו של הנאשם בתחתית המתחם ההולם המתאים למקרה זה".
על כן גזר השופט על הנאשם שישה חודשי פסילה בניכוי 60 ימי פסילה בפועל, ו-2,000 שקל פיצוי למתלונן.





