שביל האופניים "של" מיטל להבי הקפיץ את הנהגים והסוחרים ברחוב הרצל

שתף כתבה עם חברים

חברת המועצה הממונה על תיק התחבורה התגאתה בשלב האחרון לסלילת שביל אופניים ברחוב הרצל וחוללה מהומה ברשת * בעל עסק ברחוב: "גם ככה יש פה מצוקת חנייה" * העירייה מתגוננת: "במסגרת ביצוע השביל יבוטלו סך הכל 11 מקומות חנייה"

המסלול ברחוב הרצל (מתוך הפייסבוק של מיטל להבי)

סגנית ראש עיריית תל אביב והממונה על תיק התחבורה במועצה  מיטל להבי (מרצ), הצליחה לעורר כלפיה זעם ביממה האחרונה מצד חברי קבוצת הפייסבוק "תחבורה וחניה לתל אביבים".
בפוסט שכתבה להבי אתמול (7 פברואר) היא התגאתה בכך ששביל אופניים ברחוב הרצל, יוזמה של עיריית תל אביב, נמצא לקראת סוף העבודות. "שביל הרצל נכנס לישורת האחרונה", כך על פי להבי שהוסיפה: "ביום ראשון הקרוב, ה-13.2, ניכנס לביצוע של המקטע הצפוני והאחרון בשביל האופניים החשוב ברחוב הרצל, בין דרך יפו דרך שדרות רוטשילד ועד רחוב אחד העם…השלמת השביל תייצר קישוריות מעולה משדרות רוטשילד ומרכז העיר לדרום העיר, פלורנטין ויפו, ובהמשך דרך שביל אופני דן "איילון" עד לראשון לציון, דרך בת ים וחולון.

"מדובר בחיבור חשוב וקריטי למרכז העיר לבאים מדרום העיר והערים הדרומיות לנו, שאני יודעת שרוכבות ורוכבים רבים כבר מחכים לו, ואני שמחה שהגענו לרגע הזה".
הפוסט כאמור, הקפיץ את חברי הקבוצה "חניה ותחבורה לתל אביבים", מאחר ורחוב הרצל מחבר את דרום העיר בדרך בן צבי אל צפון העיר באזור מגדל שלום. הרחוב מהווה ציר ראשי, שביל אופניים ישבש לטענתם את תנועת כלי הרכב ויתפוס מקומות חניה רבים. גולש אחד השיב: "העונש שמגיע לחבורה שהביאה את האסון הזה הוא פתיחת מכולת ברחוב הרצל, וניסיון להתפרנס מזה. אם האספקה תגיע עם רחפנים מטעם המעופפים של עיריית תל אביב יהיה לזה סיכוי להצליח".

גולשת אחרת כתבה: "בהרצל עשו טעות חמורה. שביל האופניים הוקם בצד של בית הספר לטבע וזה גורם להמון סכנות תאונה כשילדים ואוטובוסים חוצים דרך השביל. תתעוררו לפני שיקרה אסון".
גולשת אחרת שלחה תצלום של החניה הפרטית של ראש העיר רון חולדאי בעירייה עם הכיתוב- "שמור לרכב ראש העיר בכל שעות היממה" – הגולשת כתבה "ואז גילינו מקום חניה".
גם במעוד הפייסבוק האישי של מיטל להבי לא נותר שקט. לצד 173 לייקים (עד עכשיו) כתב אחד הגולשים "מנותקת מהתושבים ברובד העמוק של המילה". גולש אחר הגיב "הרסת את העיר בה נולדתי. וכל זה למה? כדי לזכות במעט קולות של מספר רוכבי אופניים".

משה לניאדו, בעל חנות "שון רהיטים" ברחוב הרצל במשך 18 שנה, אומר לאתר "פוסטה" כי צמצום החניה ברחוב הרצל לטובת שבילי אופנים משפיעה ותשפיעה בצורה ניכרת על העסקים. "זה מקשה על קבלת סחורה, זו מלחמה יומיומית", הוא אומר.

מיטל להבי

האם זה משפיע על היחסים שלך עם הספקים?
"זה מפריע לספקים, אנחנו משכנעים את הספקים להגיע. בעל עסק יש לו עור של פיל. תמיד הוא מוצא פתרונות. לומר שזה אידיאלי? זה לא אידיאלי".

האם השילוב של שבילי האופניים והסגרים של הקורונה השפיעו על העסקים?
"לאחר הסגר השלישי הייתה שנה שכל העסקים היו סגורים. העירייה החלה לעבוד על השביל מיד לאחר הסגר השלישי. הטיימינג היה לא טוב כי זה פגע עוד יותר בעסקים".

יש בכלל חניות בתשלום באזור הרצל?
"יש סיפור של חניה כבר כמה שנים בהרצל. אין חניון ואם יש חניון – המחיר הוא מופקע. יותר סיפור מהשביל אופניים זה חניה בהרצל, מצב שהעירייה לא מצאה לו פתרון. העירייה יכולה להיות קשובה אם היא רוצה".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "עיריית תל אביב-יפו רואה חשיבות גבוהה בקידום רכיבת האופניים בעיר. על מנת לעודד רכיבה, פועלת העירייה באופן נמרץ לחיבור רשת שבילי האופניים, כדי להקל על ההתניידות ולחבר את שכונות העיר למוקדי תעסוקה ועניין באמצעות רכיבה בטוחה ורציפה שתאפשר גם חיסכון בזמן.

"שביל האופניים ברחוב הרצל הוא אחד מעורקי ההתניידות הראשיים באופניים וכלים אישיים בעיר והינו המשך של השביל המטרופוליני שמתחיל בבת ים, עובר דרך הרחובות שלבים-גרינבוים וגרוסמן וממשיך כשביל אופניים עירוני שבוצע מבן צבי צפונה ועד לדרך יפו. המשך ביצוע השביל במקטע הצפוני של הרצל הוא חיבור טבעי לרשת השבילים העירוניים ברוטשילד, כאשר במהלך השנה מתוכנן המשך הסדרת השביל עד לחוף הים דרך רחוב דניאל. במסגרת סלילת השביל יוסדר גם נתיב תחבורה ציבורית כחלק מההערכות לקראת סגירת אלנבי והסטת חלק קטן מהתחבורה הציבורית לרחוב בואכה מסוף הכרמלית.

"אין ספק שהשביל משנה את היחסיות בין אמצעי התחבורה השונים ברחוב, תוך שיפור הנגישות והבטיחות להולכי הרגל והאופניים על חשבון הרכב הפרטי. אולם, לאור חשיבות השביל, אנו מעריכים כי השינוי הוא מידתי ומייצר נקודת איזון נכונה יותר בין כל משתמשי הדרך ברחוב. עוד נציין כי הגידול במספר הרוכבים במקטע המרכזי שהעבודה עליו הסתיימה לפני כחצי שנה מעיד על חשיבותו הרבה של השביל, כשלפני כשנה וחצי בוצעו בו כ-1,300 רכיבות ביממה ואילו מאז ביצוע המקטע עלה מספר הרכיבות ל-4,200. אנו מעריכים שהיקף הרוכבים ימשיך ויגדל ככל שיתקדם הפרויקט.

"בניגוד לנטען, במסגרת ביצוע השביל יבוטלו סך הכל 11 מקומות חנייה לצד השארת שני נתיבי תנועה במקטע המדובר. נציין כי בחודש הבא תקבל העירייה לידה את חניון רוטשילד 1 הגדול (כ-400 מקומות חניה) שיאפשר חנייה במחירים מוזלים לתושבים ולמבקרים, וזאת לצד חניונים פרטיים ועירוניים אחרים שנמצאים באזור".

השארת תגובה
הירשם
להודיע ​​על
1 Comment
הוותיק ביותר
החדש ביותר הכי הרבה הצביעו
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות