הפקולטה ללימודי החיים של כלא השרון

שתף כתבה עם חברים

מבקר המדינה מתח ביקורת על היעדר די תוכניות שיקום וחינוך בבתי הסוהר? בשב"ס מבטיחים להציג בפוסטה פרויקטים המעידים ההפך. והפעם: פעילות קבוצת האמנות במרכז החינוך של כלא השרון

omanut kele hasharon2 
 במסדרון של כלא השרון

בשב"ס נפגעו מאוד מדו"ח מבקר המדינה על היעדר מספיק תוכניות שיקום וחינוך, וכדי לשנות את הרושם הם מבטיחים להציג ב"פוסטה" עוד ועוד פרויקטים המעידים על כך שהאסירים בבתי הסוהר בישראל מקבלים את ההזדמנות לשנות את דרכיהם, אולם כדי לממש את ההזדמנויות הללו – הם רק צריכים להרים את הכפפה.

השבוע התייחסו בשב"ס לפעילות קבוצת האמנות במרכז החינוך של כלא השרון. מסתבר כי במהלך החודשים מאי עד יוני פעלה קבוצת אמנות במרכז החינוך בבית סוהר השרון, בהנחיית קצינת החינוך בכלא, נועה מלאכי, ומדריכת האמנות רות ממרוד. קבוצת האסירים צבעה, הדביקה , תלתה וחשבה על כל נושא ומילה במרכז החינוך. וכך, מרכז החינוך עוצב לפי "התפיסה החינוכית הקיימת בבית סוהר השרון", כהגדרת שב"ס.

omanut kele hasharon1 
 מסגרות לימוד מגוונות להשלמת השכלה

בבית סוהר השרון קיימות מסגרות לימוד מגוונות להשלמת השכלה במסגרת מלאה, חלקית ומודולארי. "על כן ישנן מסגרות בגדלים וצבעים שונים במרכז החינוך, הפזורות על גבי מיצגים של תחומי הידע והדיסציפלינות הנלמדות: הבנת הנקרא, מתמטיקה, תקשורת, מנהל וארגון, אזרחות אנגלית, מדעי ההתנהגות ועוד".

במסגרת הלימודים החליטו במרכז החינוך לעצב מיצגים על פי המקצועות הנלמדים. התוצאות: המיצג ללימודי האנגלית הוצג באותיות בשפה האנגלית; המיצג ללימודי גיאוגרפיה הוצג באמצעות מפות עולם, גלובוס ואטלס; המיצג ללימודי הבנת הנקרא עוצב בסגנון מושגים מתוך עולם התוכן; במיצג ללימודי אזרחות ניתן למצוא את תיאור השלבים להצעת חוק בכנסת; המיצג ללימודי תוכנות מחשב סומן במקלדת ועכבר; המיצג ללימודי מדעי ההתנהגות עוצב עם פירמידת הצרכים של מאסלו; במיצג ללימודי מתמטיקה אפשר למצוא את איינשטיין ונוסחאות מתמטיות ובמיצג ללימודי תקשורת ניתן לראות טלפון נייד, שפורפרות, טלפון ודיסקים.

omanut kele hasharon3 
 מיצג פרמידת הצרכים של מאסלו

בהקשר זה אפשר לציין, כי בסוף המסדרון נתלו דוגמאות למבחנים אליהם ייגשו התלמידים באופן מלא או חלקי כפי שהותאם עבורם ואילו בכניסה למרכז החינוך תלויים ההסברים שתוארו בכתבה זו. "כמו כן נבחרו מילים המייצגות את הנעשה, הנרכש והנדרש לטובת תהליך הלמידה: התמדה, שיתוף, עשייה ועוד", נמסר. בנוסף, על ספסלי הישיבה נכתבו משפטים מספריו של ד"ר סוס, המכוונים להתקדמות בתהליך אישי, הליכה למטרה והצלחה.

מבית הסוהר נמסר עוד, כי "המורות ילמדו תכנים מסוימים על פי ומתוך הקירות המעוצבים במרכז החינוך. העובדה שחומרי הלימוד המונגשים מקיפים את הלומדים במהלך היום, יוצרת אוירה לימודית נעימה ומשמעותית".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *