ערעור על עונש לרוכב אופנוע שהורשע בגרימת מוות ברשלנות של חברתו

שתף כתבה עם חברים

הנאשם נשפט לשנה מאסר ו-10 שנות פסילה: רכב על אופנוע בהשפעת קוקאין וגרם למותה של חברתו שנסעה עמו, הסנגור מבקש להמיר את העונש לעבודות שירות ולקצר את משך הפסילה

זירת התאונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בית משפט השלום לתעבורה במחוז תל אביב (בת-ים) הרשיע בחודש מרס צעיר בן 22 בעבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית ונהיגה תחת השפעת קוקאין.

לפי כתב האישום המתוקן, במסגרת הסדר טיעון, אחר הצהריים ב-26 במאי 2023 הצעיר צרך קוקאין בריכוז גבוה במיוחד, ורכב על אופנוע בכביש 1 ממערב למזרח, כשהוא "מרכיב" מאחור את חברתו לחיים, בת 17 וחצי.
כשהגיע לעקומה חדה סמוך למחלף גנות הנאשם איבד שליטה על האופנוע, שסטה שמאלה, החליק לתוך שטח ההפרדה והתנגש במעקה בטיחות.
כתוצאה מההתנגשות הוטחה חברתו לעבר המעקה, נפצעה אנושות, ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותה במקום.
הנאשם עצמו נפצע באורח קשה.

מכתב האישום עלה כי התאונה נגרמה עקב רשלנות מצד הנאשם, בין היתר בכך שרכב במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך, תוך התעלמות מתמרורים המתריעים על העקומה החדה, וכל זאת תחת השפעת סם מסוכן.
עוד הודגש כי נהיגתו סיכנה לא רק את חיי המנוחה, אלא גם את יתר משתמשי הדרך.

במסגרת הסדר הטיעון שהושג בתיק הוסכם כי הצדדים יטענו באופן חופשי לעונש.
שירות המבחן התבקש להגיש תסקיר בעניינו של הנאשם, ובמקביל התבקשה חוות דעת של הממונה על עבודות שירות.
בקשה של בני משפחת המנוחה לתסקיר משפחת נפגע נדחתה, שכן העבירות בכתב האישום אינן נכללות ברשימת העבירות שלגביהן ניתן להכין תסקיר כזה.

במהלך ישיבת הטיעונים לעונש נשאו דברים אמה ואביה של המנוחה, הם הציגו את כאבם הכבד וביקשו מבית המשפט למצות את הדין עם הנאשם.
מנגד, סנגוריו של הנאשם סיכמו את טיעוניהם, והנאשם עצמו הביע חרטה על מעשיו.
השופט שי שלהבת גזר על הצעיר 12 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופסילת רישיון ל-10 שנים, לצד פיצוי של 25 אלף שקל להורי המנוחה.

בשלב הזה נכנס לתיק עו"ד תמיר אלטיט, שהגיש השבוע ערעור על חומרת העונש לבית המשפט המחוזי בתל אביב (20 אפריל).
בערעור טוען עו"ד אלטיט כי בית המשפט לתעבורה שגה כאשר קבע כי רמת הרשלנות היתה "בגבול הרף הבינוני הגבוה".
לפי עו"ד תמיר רמת הרשלנות באירוע הזה היא לכל היותר בינונית עד נמוכה.

"בית המשפט לא נתן משקל מספק להודאת המערער ולקיחת אחריות, חיסכון משמעותי בזמן שיפוטי, היעדר עבר פלילי ועבר תעבורתי שאינו מן המחמירים", טוען עו"ד אלטיט, כמו גם ל"עובדה שהמערער והמנוחה היו בני זוג, לעובדה שהוא עצמו נפצע קשה בתאונה וכן לעתירת המאשימה בעצמה למקם את המערער 'באמצע השליש התחתון' והפסיקה הנוהגת".

עוד ציין הסנגור אלטיט כי הפסיקה הנהוגה על עבירת נהיגה תחת השפעת סם היא מספר חודשי פסילה וקנס כספי.
"בית המשפט לתעבורה החמיר עם המערער הן בנוגע לרכיב המאסר בפועל והן בנוגע למשך הפסילה".

עו"ד אלטיט חתם את הערעור וכתב: "לאור האמור מתבקש בית המשפט לקבל את הערעור… למקם את הנאשם בתחתית המתחם אותו קבע בית המשפט קמא, ולהמיר את עונשו לריצוי בעבודות שירות… כן יתבקש בית המשפט להתערב במשך הפסילה… ובסיווג הפסילה בין אופנוע לרכב".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *