
רכב יוקרה הוא… ובכן, יקר. אבל על מה בעצם אנחנו משלמים? מלבד המוניטין, אלו רכבים שמצוידים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בכל הקשור לבטיחות, ביצועים ויכולות. בנוסף, רכבי יוקרה מציעים רמה אחרת לגמרי של פינוק, אבזור, נוחות ומראה. אז נכון שיקר לקנות וגם יקר להחזיק, אך יש לזה סיבה טובה.
הבעיה היא שגם אם כבר התארגנו על את ההון העצמי הרצוי לרכישת רכב פרימיום, ההוצאה לא מסתכמת במעמד הרכישה: עלינו להביא בחשבון הוצאות שוטפות, תחזוקה, דלק, חלקי חילוף, ביטוח, מבחן רישוי שנתי ועוד. כל אלו יקרים משמעותית בהשוואה לרכב רגיל, לכן השאלה היא מה בכל זאת ניתן לעשות כדי לצמצם הוצאות.
פוליסת ביטוח: טיפים לדיל טוב מול חברת הביטוח
אחד הפרמטרים הבולטים שמייקרים את תחזוקת רכבי הפרימיום הוא פוליסת הביטוח. גם ביטוח החובה וגם המקיף יקרים בעשרות אחוזים לעומת רכבים רגילים, בגלל הסיכון שחברת הביטוח לוקחת על עצמה. למעשה, בפוליסות שמכסות נהגים רבים יחד עם נהג צעיר עלולה הפרמיה להגיע לשיעור של עד 5% מערך הרכב. זה המון.
הטיפ הוא להתמקח עם חברת הביטוח ולזהות את הסעיפים שבהם כן אפשר לגלות גמישות מסוימת. כך לדוגמא רכיב ההשתתפות העצמית נוטה להיות גבוה ולעמוד על 15-30 אלף ש"ח במקרה של תאונה, אבל ניתן להחליט מראש האם מעלים או מורידים אותו לטובת הפרמיה החודשית. כמו כן, קיימים תיקונים קטנים שעלות הטיפול בהם עלולה להיות גבוהה משמעותית מהנזק עצמו – אז בכלל לא חייבים למהר להפעיל את הביטוח.
עוד טיפ מבחינת תחזוקת רכב יוקרה הוא להתקין מערכות מיגון ייחודיות למניעת גניבות. זה כרוך כמובן בהוצאה לא מבוטלת, אבל עדיף להתייחס אליה בתור השקעה: אם הרכב מוגן היטב, פוליסת הביטוח שעליה נהיה חייבים לשלם כל שנה תהיה זולה יותר.
איפה מטפלים ברכבי יוקרה ומה לגבי ירידת ערך?
סעיפים אחרים בתחזוקת רכבי יוקרה לא בהכרח קשורים אל חברת הביטוח. כאן אנחנו פוגשים למשל את הנושא הפעוט הזה של טיפולים במוסך: בעוד ביקור תקופתי במוסך לטיפול ברכב רגיל יעלה כמה מאות שקלים בלבד, ברכבי יוקרה ניאלץ להיפרד מכ-5,000 ש"ח רק כדי להיכנס בדלת ועוד לחכות כמה שבועות לחלקי חילוף מיוחדים.
עלות החלקים המקוריים של רכבי יוקרה מאוד גבוהה. שווה להביא את זה בחשבון כאשר משווים בין סוגים שונים של דגמים ולבדוק מה הזמינות של היבואן, מה תקופת האחריות והאם היא רלוונטית לסוג הרכב שלנו. מעבר לכך, את רוב הטיפולים עדיף ממילא לבצע רק במוסכים מורשים ולא במוסכי מדרכה. אם כבר השקענו כל כך הרבה ברכב פרימיום, המוסך הוא ממש לא המקום שבו נרצה לחפש קיצורי דרך.
לבסוף, קיים גם עניין כאוב של ירידת ערך. ברכבי יוקרה היא עלולה להיות אגרסיבית ולהגיע עד פי 2 לעומת קטגוריות אחרות, מה שאומר ממוצע של ירידת ערך של 15% בשנתיים הראשונות ו-14% בשנה השלישית. בשקלול עלות הרכב, מדובר בסדרי גודל של כ-90 אלף ש"ח בשנה הראשונה בלבד.
לסיכום, לרכבי יוקרה יש יתרונות ברורים ולא מעט חסרונות. בפועל, החסרונות הם כלכליים בלבד. אז אם המחיר לא משמעותי, זו תהיה עסקה טובה גם עבורכם.




