שוק הרכב החשמלי צומח ובעקבותיו תשתיות טעינה טכנולוגיות חכמות

שתף כתבה עם חברים

לפי הערכות, בתוך שלוש שנים החשמליות יכבשו 30 אחוז משוק הרכב, ובעוד שמונה שנים יפסיקו לייצר מכוניות עם מנועי בעירה

מתחילים לראות יותר ויותר עמדות טעינה חשמלית בחניונים (צילום יחצ של ניסקו)

תהליך שילוב הרכב החשמלי בישראל צובר תאוצה. יצרני כלי רכב חשמליים כמו "טסלה" כבר חזק בשוק, אך עוד שחקנים משוק הרכב "הישן" כבר מפגינים אף הם נוכחות. קיה, יונדאי, MG, כולם  החלו לשווק דגמים חשמליים חדישים. ישראל, בהקשר זה, אמנם מפגרת במקצת אחר המצב באירופה אך גם היא מושפעת מהמגמה בעולם ולאחרונה מתחילים להטמיע כאן יותר ויותר את הרכבים החשמליים.

על פי התחזית העדכנית של פירמת רואי החשבון BDO, בשנת 2025 יעמוד שיעור המכירות של כלי רכב חשמליים על כ-30 אחוז מסך מכירות הרכבים הפרטיים בישראל, ובעוד פחות מ-10 שנים ייסעו בכבישי הארץ לא פחות מ-1.3 מיליון רכבים חשמליים. "לאור העובדה שעד 2030 מרבית היצרנים יפסיקו את הייצור של מנועי הבעירה ויעברו לרכבים חשמליים בלבד", אומר שמוליק גאנדלמן סמנכ"ל השיווק והמכירות של קבוצת ניסקו, "בכוונת החברה להעמיק את אחיזתה בתחום לאורך העשור הקרוב. הקהל הישראלי ידוע ביכולת האימוץ המהירה שלו את הטכנולוגיות החדשות. הנתון הזה, יחד עם נתונים טבעיים של ישראל כמו טווחי נסיעה קצרים יחסית ועלות חשמל נמוכה לצד עלות דלק גבוהה – רק יאיצו את התהליך".

גאנדלמן מציין כי הכניסה של ניסקו לתחום מערכות טעינת הרכבים משתלבת עם אפיקי הצמיחה החדשים של הקבוצה. ניסקו חשמל ואלקטרוניקה מייבאת, מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מוצרים בתחום החשמל והתאורה. בהקשר של כלי הרכב החשמליים, החברה היא יבואנית מערכות ומוצרים של חברת GREEN MOTION, חברה שוויצרית המתכננת ומייצרת מערכות טעינה לרכבים חשמליים, כבר יותר מ-10 שנים.

בניסקו טוענים כי הצמיחה המהירה של שוק הרכב החשמלי בישראל כוללת אתגרים שונים כמו התאמת תשתיות בחניונים פנימיים וחיצוניים, לצד עלייה חדה בביקוש לחשמל שתחייב תכנון מתאים של משק החשמל העתידי. האתגר המרכזי, טוענים בניסקו, הוא מתן פתרונות חכמים לניהול עמדות הטעינה מאחר ותשתיות החשמל בחניונים מוגבלות ואינן ערוכות לעומסים הגבוהים הצפויים. האתגר הזה מקבל משנה תוקף במתחמי בנייה רוויה המתאפיינים בריבוי צרכנים ומחסור בחשמל, מה שמחייב גם ניהול מבוקר של הגבייה כדי להימנע מעמדות טעינה פיראטיות שכבר צצות כמו פטריות אחרי הגשם.
החטיבה החדשה של הקבוצה, EVNISKO, מציעה פתרון המותאם לדרישות של בנייה רוויה – פרטית ובמבני ציבור. "מדובר בעמדות טעינה מתקדמות וחכמות בשילוב חומרה ותוכנה לניהול משתמשים ועומסים, שמיועדות לסקטור הפרטי ולמבני ציבור", אומר גאנדלמן. "תפעול העמדות מתבצע באמצעות אפליקציה ידידותית המאפשרת לכל דייר לראות את תעריפי החשמל בזמן אמת, ולבחור את תחילת וסיום הטעינה בשעה ובתעריף הנוח לו".

שמוליק גאנדלמן, סמנכ"ל ניסקו (צילום: יח"צ)

החברה מדווחת כי לאחרונה היא חתמה על הסכם התקשרות מול סופרגז אנרגיה, במסגרתו תספק ניסקו מערכות טעינה ושירותים משלימים, ועל הסכמים נוספים בפרויקטים של בנייה רוויה בפריסה ארצית בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. עמדות טעינה של EVNISKO יותקנו במגדל 2 של פרויקט גינדיTLV בהסכם ל-15 שנה הנאמד ב-12 מיליון שקלים. "החיבור לחברות אנרגיה ונדל"ן מובילות מהווה הבעת אמון במוניטין וביכולות של החברה להביא בשורה של טכנולוגיה מתקדמת, יזמות וחדשנות בענף עם פוטנציאל צמיחה משמעותי".

שוק אנרגיה מתפתח חדש (יח"צ ניסקו)

 

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *