תלונה נגד התנהלות עורך דין המייצג את בנק לאומי בתיקי גבייה

שתף כתבה עם חברים

"מוחק החובות" יואב שיינר פנה לבנק לאומי ולבנק ישראל בעקבות תלונות של חייבים אשר טוענים כי עו"ד דורון זר מביא אותם להוצאה לפועל ללא הצדקה * עורך הדין אינו מגיב, בנק לאומי: התלונה התקבלה

יואב שיינטר (צילום: פרטי)

מוחק החובות יואב שיינר, פנה להנהלת בנק לאומי ולבנק ישראל והתלונן על עורך דין שמייצג את בנק לאומי.
במכתב שכתב שיינר על עו"ד דורון זר, שנמנה עם עורכי הדין שמייצגים את בנק לאומי בגביית חובות, נטען כי הוא לא חוזר לעורכי הדין של החייבים. למשל, עורכי דין שמייצגים חייבים, מנסים להתקשר אליו על מנת לנסות לנהל משא ומתן. בסופו של דבר התיק מתבשל וצובר ריבית – ללא כל מענה.
לאחר שלא ענה למגשרים ועורכי הדין של חייבים לכאורה, עו"ד זר פותח תיק בהוצאה לפועל. "למה להגיע לנהל תיק בבית המשפט במקום לנהל משא ומתן", כותב שיינר במכתבו. ראוי לציין כי נגד זר הוגשו תלונות לוועדת האתיקה.

במכתב התלונה שכתב שיינר למנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן ולבנק ישראל, הוא מלין על שיטת הגביה האגרסיבית של עו"ד זר. "בהמשך למכתביי הרבים בהם אני מייצג לקוחות בתיקים אלו ובאחרים, גם אני וגם עורכי דין רבים מאד מלינים חדשות לבקרים על היחס המזלזל של משרדכם. אני שב ופונה ואף מתקשר, מעביר פקסים ומיילים, וכך יוצא כח שני אחים שמנהלים משרד עורכי דין בישראל, מייצגים את בנק לאומי בצורה מחפירה ומבישה ביותר. במידה ומתקבלת התייחסות כל שהיא, היא פוגענית, מזלזלת, מתנשאת ומייצגת את אחרוני הדיקטטורים- ולצערי כל זאת תחת אצטלה של עשיית עבודתם הנאמנה. נראה כי ההנאה היחידה אותה הם מפיקים היא מסירובים חוזרים ונשנים ותחנונים של חייבים. לא ייתכן שבתיקים של בנק לאומי, שוב ושוב, משרד עורכי הדין שמייצג אתכם מתנהל בסיסטמטיות מחפירה כל כך", כך לפי שיינר.

צילום להמחשה: מרים אלסטר, פלאש 90

מוחק החובות ממשיך להלין כי "לא פעם פונים אלי עורכי דין המייצגים לקוחות ומלינים על היחס ההזוי של משרד עורך דין זר במשך חודשים ארוכים, כשכולם מתארים את אותה החוויה הלא נעימה ולא אתית, אין תגובות מצד המשרד המדובר, אין מענה לחייבים, פשוט התעמרות בחייבים עם קבלת פסקי דין בהעדר הגנות. ישנם דברים אשר מטעמי צנעת הפרט איננו יכולים להעלות על הכתב, אך נשמח לשטוח בפניכם את הבעיות. על כן אבקשכם לזמן אותי ואת מר זר לפגישה משותפת ובה נשמח לטעון את טענותינו מול יחידת גבייה ארצית או כל גוף אחר שתבחרו. במידה ולא נצליח להגיע לפגישה משותפת כאמור יש בידינו אפשרויות רבות ואנו כבר לא נעצור את החייבים המבקשים לזעוק זעקתם".

במכתב תשובה שקיבל לאחרונה (17 במאי) עו"ד שיינר מבנק ישראל נאמר לו כי תלונתו נמצאת בטיפול. "אם תשובת הבנק לא תהיה לשביעות רצונך, באפשרותך לפנות אלינו תוך צירוף פנייתך לבנק והעתק התשובה והשגותיך לנאמר בה ואנו נבחן את הנושא", כך לפי מכתב התשובה של בנק ישראל.
מבנק לאומי נמסר בתגובה: "בנק לאומי ועורכי הדין שמייצגים אותו מתנהלים מול לקוחות הבנק בלבד או מול עו"ד של הלקוח שמחזיק בייפוי כח. הפונה אינו עו"ד ולכן הבנק לא מתנהל מולו. התלונה נגד עו"ד דורון זר התקבלה בבנק והיא מטופלת בנפרד".
עו"ד דורון זר לא הגיב עד למועד פרסום הכתבה.

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *