
תורים ארוכים המשתרכים אל מחוץ לסניפים, עמדות שאינן פעילות, קשיים רבים באיסוף חבילות ושעות קבלת קהל מוגבלות באופן לא פרופורציונלי. אלו רק מקצת מהבעיות בהן נתקלים לאחרונה תושבי גבעתיים המבקשים לקבל שירות מחברת דואר ישראל.
תושבים רבים בגבעתיים העלו בתקופה האחרונה לפייסבוק פוסטים ותמונות של התורים הארוכים. הם מבינים כי לקורונה יש השפעה על החמרת המצב מאחר וישנה הגבלה על כמות האנשים שיכולים להיכנס לסניפים, אולם זועמים על שעות עבודה לא הגיוניות של עובדי הדואר.
"אין עם מי לדבר", כתבה תושבת גבעתיים ברשת החברתית. "ניסיתי לדבר עם דואר ישראל והתשובה שקיבלתי הייתה מתחת לכל ביקורת. הייתי לוקחת ימי חופש בשביל לאסוף חבילות, למה?! כי נוח להם לפתוח בין 10:00 בבוקר ל-16:00 אחר הצהריים בלבד. חצופים. אני כבר התייאשתי, דואר ישראל זה בושה".
תושבת אחרת כתבה בעמוד הפייסבוק הרשמי של ראש העירייה: "כבר קיבלתי הודעה שאם לא אגיע לאסוף את הדואר שלי יחזירו את החבילה לשולח בעוד כעשרה ימים. אז אני הולכת לדואר בשעות שמצוין שהסניף פתוח, ומגלה שהוא סגור. הולכת שוב, והתורים חוגגים. הולכת שוב, והם שינו את שעות הפתיחה. מה נסגר איתם?? הם מענישים את מי שעובד? אלו שעות לא הגיוניות".
הפוסטים השונים עוררו את תשומת ליבו של ראש העירייה, רן קוניק, שהחליט לנסות לסייע לתושב עירו. "אני פונה אליך בבקשה לקדם שיפור בשירותי הדואר בעיר", כתב למנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין. "רבים מאיתנו משתמשים בשירותי הדואר וביניהם לא מעט גמלאים ושורדי שואה. המצב הנוכחי מקשה עליהם עד מאוד… התורים הארוכים, הגדלים ביתר שאת בתקופת הקורונה, לא מוסיפים כבוד לדואר ישראל…
"מבדיקה שעשיתי התברר כי יחס הסניפים בעיר הוא סניף אחד לכל 12 אלף תושבים, בעוד שבתל אביב למשל יש סניף אחד על כל 6,800 תושבים. בכוונתי לעשות הכל, למרות שהדבר אינו בתחום אחריותנו, לשפר את השירות לתושב של דואר ישראל בגבעתיים".

בשנים האחרונות עוד טרם פקד את העולם משבר הקורונה התלוננו בכל רחבי הארץ על התורים הארוכים, חבילות שאינן מגיעות ליעדן בזמן ולפעמים לא מגיעות בכלל, כעת הטענה היא שהמגיפה רק החריפה את המצב.
דואר ישראל היא חברה ממשלתית שנקלעה למשבר ארגוני וכלכלי קשה מאז שהשתלטו עליה גורמים אינטרסנטים ממפלגת השלטון, מה שפגע ביעילותה והטיל ספק בעצם יכולתה לשרוד את התחרות מול האינטרנט וחברות השילוח הפרטיות. לקח הרבה זמן עד שמשרד התקשורת המסואב ועתיר הרפורמות הבלתי ממומשות גיבש תוכנית הבראה שכוללת בין היתר הפרטה של שירותים מסויימים, אבל התוכנית נדחתה בשל התפרצות הנגיף.
מדואר ישראל נמסר בתגובה לדברים: "אנו מצרים על חוסר הנוחות הזמנית ביחידות הדואר, הנובעים מסגירת מרכז מסירת החבילות בקניון גבעתיים אשר מסר אלפי חבילות בחודש, וסגור מאז ספטמבר בעקבות המצב. שירותי דואר ישראל ניתנים בגבעתיים באמצעות שתי יחידות דואר ושלושה מרכזי מסירת חבילות. בנוסף, נוכח הוראות התו הסגול אנו נאלצים לנהל את תור הממתינים לשירותי דואר מחוץ לסניף ובכל פעם רק לקוחות מעטים יכולים להמתין בתוכו. עם זאת, נציין כי זמני ההמתנה ביחידות הדואר בגבעתיים בחודש נובמבר היו נמוכים, ואנו מאפשרים וממליצים ללקוחות להזמין תור מראש לסניפים באתר החברה, באפליקציה בנייד או במוקד הטלפוני ולהתקבל כמעט ללא המתנה".





