עו"ד שלומי הכהן
פשע חמור | אלימות | רכוש | סמים | צווארון לבן
עו"ד איתן און
משרד עורך דין פלילי | פשיעה חמורה
עו"ד שי טובים
משפט פלילי | מעצרים וחקירות | אכיפה כלכלית | מיסים |
עו"ד מוטי אזולאי
משפט פלילי | פשיעה חמורה | פשיעה כלכלית |
עו"ד חן בן חיים
משפט פלילי, יצוג אסירים
עו"ד שי לוי
פשע חמור, סמים, עבירות מין, צווארון לבן, צבא
עו"ד זאב לקט
משפט פלילי | פשיעה חמורה | עתירות אסירים | ועדות שחרורים
עו"ד אבי כהן
פשיעה חמורה | קטינים | אלימות | סמים | עבירות מין | מעצרים
עו"ד איתן סבג
משפט פלילי | מעצרים | פשיעה חמורה | ייצוג אסירים
עו"ד שרון יוסף
משפט פלילי | התמחות מיוחדת בעבירות נשק ואמצעי לחימה
שוורץ - נרקיס - משרד עו"ד
משפט פלילי ומשמעתי | קניין רוחני | משפט אזרחי מסחרי | דיני עבודה
עו"ד יוסי אשכנזי
פלילי | פשיעה חמורה | ארגוני פשיעה | ועדות שחרורים ועתירות | צבאי
זנו, קרן ושות' - משרד עורכי דין
פשע חמור | אלימות | סמים | הימורים | אסירים | נוער
עו"ד מיכה גבאי
משפט פלילי | ארגוני פשע | פשיעה כלכלית | דיני צבא
עו"ד רענן עמוסי
משפט פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים וחקירות
עו"ד יניב פרץ ושות'
משפט פלילי | משפט מנהלי | זכויות אדם
עו"ד בנימין מלכא
משפט פלילי | פשיעה חמורה | צבאי | תעבורה
עו"ד שני מורן
פלילי | מעצרים וחקירות | ייצוג אסירים | נוער
עו"ד לימור רוט חזן
פלילי | מעצרים | צווארון לבן | פשיעה חמורה | הסדרים מותנים
עו"ד בנצי קבלר
משפט פלילי | דיני צבא | מעצרים וחקירות
עו"ד אלון אייזנברג
פלילי | פשיעה חמורה | אלימות | מעצרים וחקירות | פשיעה כלכלית
עו"ד חן מאירי
פלילי | ייצוג אסירים | עתירות | ועדות שחרורים
עו"ד אייל אוחיון
משפט פלילי | ליווי וייצוג בחקירות ומעצרים
עו"ד גיל נמיר
פלילי | אסירים | צווארון לבן
עו"ד מיקי חובה
פלילי, פשיעה חמורה, צווארון לבן, תעבורה, משפט בינלאומי

פרשה 1131: ההגנה טוענת שעד המדינה הוא הרוצח של רמי עמירה

נכתב על ידי אמיר זוהר ב 22/02/2019 14:48:02.

אימוני הכושר שלא נקלטו בתצפיות, העיניים הבהירות של היורה ועד המדינה, המידע הפנימי על הבנק של עמירה והכיפה האדומה באמצעות הלקוח שלא בא, המכונית מיום הרצח שנעלמה, דירת המסתור שנשכחה ובעיות הזיכרון הקשות של עד המדינה ב' * סיקור מיוחד של "פוסטה" מבית המשפט

עד המדינה סיפר על תצפיות בבקרים על הבית של רמי עמירה אבל לא ידע לספר על אימוני הכושר של המנוח והמאמן האישי שלו. צילום משחזור שעשה עם המשטרה המאמן ועד הראייה לרצח

עורכי הדין של נאשם מספר 1, עמית פוגל, חושפים בבית המשפט כי לפי תחקיר שעשו על בסיס ניתוח ראיות התביעה ואיסוף עצמאי של פריטי מידע, הרוצח בפועל של איש השוק האפור רמי עמירה הוא עד המדינה, ב"א, ולא הלקוח שלהם, כפי שנטען בכתב האישום.

לפי התזה הזו, שמקבלת צורה והגיון ככל שהחקירה הנגדית בנושא רצח עמירה מתקדמת, עד המדינה היה היורה בפועל, זה שרכב על האופנוע בו נהג חבר הכנופייה, שמוליק דוד המנוח.

לטענת הסניגורים - בנציון קבלר, יקי קהן ופולינה מלצר ממשרדו - כדי לטעון שאין לו דם על הידיים, שהוא לא היורה בפועל, מה שיאפשר לפרקליטות לתת לו חסינות, טוען עד המדינה כי הוא היה רק שותף לתכנון הרצח, ואף ליווה ברכבו את היורה שהוא לטענתו, עמית פוגל, אבל הוא עצמו לא נטל חלק ברצח עצמו.

לפי עד המדינה היו בסצינה שלוש דמויות, הוא, עמית ושמוליק, אלא שעמית עצור, שמוליק מת, והוא דובר האמת היחיד בחבורה. את זה בדיוק מנסים הסניגורים לקעקע, בשני שלבים – שלב האמינות ושלב הראיות.

עו"ד בנצי קבלרעו"ד יקי קהן

הורג אותם ברכות

עו"ד קבלר, בחקירה נגדית יוצאת דופן ביסודיות הירידה לפרטים ובשלווה שבה הוא מצליח לעשות את זה, שרטט בימים הראשונים את דמותו של העד קר הרוח ואת מקומו בהנהגת "חבורת הפרחים". קו ההלוואות שניהל, אמצעי לחימה שרכש, מאות שיחות הטלפון שקיבל מדי יום, הוראות שנתן, ואפילו חוות דעת מודיעיניות של המשטרה על מנהיגותו.

"אתה מצייר לנו פה איזה תמונה של סוציאליזם, שותפות בקבוצה, אבל אתה היית המוח, המנהיג", אמר לו עו"ד קבלר, ולתהייה הצטרפה גם השופטת טליה חיימוביץ אשר שאלה: "למי חילקת, תסביר בבקשה, כי אתה כל הזמן אומר חילקת שווה בשווה". העד זיכה אותה במענה מצמרר: "גברתי, אמרתי שהיינו שבעה אנשים, אבל לאט לאט אנשים נרצחו אז הרשימה הידלדלה... קיבלנו כולם אותה משכורת".

אפרופו המונוטוניות ההדדית, עו"ד קבלר אמר לעד כי בדיון הקודם, "היו לך אמרות כאילו אתה נעלב מהחקירה הנגדית, והכל בסוג של מתק שפתיים, כי אתה בנאדם שיכול לשקר בחינניות ובמתיקות שאף אחד לא נתקל בה. למשל, על בחור מיפו שמכר לך נשק אמרת במשטרה בטבעיות 'שהקלצ'ניקוב קשור לאיזה ערבי מיפו'", אבל כאן בבית המשפט אמרת, 'מה אני צריך להתעסק במוצא האתני שלו'".

מתק שפתיים, בנאדם שיכול לשקר בחינניות ובמתיקות. הסניגור על עד המדינה

העד, רוצח בכנופייה של גובי חובות, מקפיד לא להישאר חייב אבל ממשיך להשיב בנימוס כמו סטודנט למשפטים או קצין ביחידה מובחרת: "אני משתדל לכבד את בית המשפט ולא להגיב בפוגענות כלפיך, כפי שאתה מתייחס אלי".

זו שיטת העבודה שלך?

"שיטת עבודה זה לא מושג הקשור לתגובות אנושיות... כל הנאשמים יודעים שלא קל לי להעיד נגדם, אבל דרך השאלות שלך יוצאים פרטים שיסבכו אותם עוד יותר, אז אני מתנצל... חוץ מזה אין לי עניין איתך כי אתה עובד אצל עמית פוגל".

הנאום הזה כולו משחק, ולשחק ברוע אתה יודע היטב. היית אצל אמא של ג'ורדן בימי החיפושים הראשונים לאחר שהוא נעלם, ניחמת, חיבקת, בכית אצלה בסלון.

"לא זוכר מה היה, אבל כן, העמדתי פנים שאין לי מושג לאן נעלם ג'ורדן".

גם האבא וגם האמא העידו שאתה ישבת אצלם בסלון ובכית.

"יכול להיות, דמעות של חיה".

גם אצל שרון מזרחי במבה בכית בשבעה?

"יכול להיות".

אז דמעות תנין זה חלק מהשיטה שלך, החוקרים אמרו עליך, שאתה שחקן שיכול לבכות מתוך רצון... איך הם כינו אותך?

"הזאב... בגלל כיפה אדומה".

ואיך קראו לד המדינה שוורצמן?

"הטנא, כינוי לסלסלה חמודה עם אספרגוס כמו בשבועות".

ואתה הזאב, כי אתה מתחפש לסבתה, מתחפר במיטה ומתכנן את כל החיסולים".

"נכון, כי עשיתי כיפה אדומה".

היית זאב בתחפושת של סבתא בזכות היכולת הפנומנלית שלך לשקר, מסכים?

"מסכים שאני עשיתי את הכיפה האדומה".

לא רק אחת.

"ברור, שתיים".

צריך מוח ויכולת שכנוע.

"מסכים איתך שלכיפה אדומה צריך לדעת לשקר בצורה משכנעת".

עמית פוגל. חסר נסיון באירועי ירי?

קבלר מדגיש את הנקודה בפנייה אישית לעד: "אתה משקר בלי למצמץ... אתה משיב כאן במין תמימות כזו, טון דיבור כזה, כאשר אתה משקר קשה לדעת".

העד לא מתערער: "אותך אני כבר לא אשכנע, אבל יש הבדל בין לשקר ולהכחיש לבין לדבר אחרי שכבר יש עד מדינה.... עבריינים תמיד יודעים לשקר".

על סף יאוש מהדמות שמצטיירת בפניו מהתמלילים ועל דוכן העדים, אומר הסניגור: "בתיקי עד מדינה תמיד עולה השאלה, שאם העד הוא רוצח למה שנאמין לו, והתשובה היא שזה רוע הכרחי... אבל זה די נדיר שעד מדינה הוא חבר של הקורבנות. אם רצחת אויבים או אנשים אז אין לך בעיה לשקר, אבל כאן אתה רצחת חברים קרובים שלך וקברת אותם, אז מה הבעיה שלך לקבור את החברים שלך שעל ספסל הנאשמים".

העד: "יש פה שופטים והם יחליטו... אתה אומר באמתלה של שאלה שאני שקרן וקברתי את החברים שלי, אבל אתה טועה ומטעה".

מאפייני האישיות של עד המדינה, הנימוס המובנה שלו המתובל בהומור ציני דק, הביטויים מעולמות תוכן של קורסים לקצינים ולמינהל עסקים, רצינות ועקביות לצד זיכרון רעוע וסלקטיבי, עולים שוב ושוב לאורך כל החקירה הנגדית. הסניגור קבלר מבהיר לו, "בישיבה הקודמת אמרת שנהרסו לך החיים ואין לך מה להפסיד, עדיין יש לך מה להפסיד, כי אם תימצא פה שקרן אתה תועמד לדין וכל ההטבות יילקחו ממך".

העד: "אני יודע".

המתין לבחור שיבוא לקחת 3000 שקל מבנק ההלוואות הקטנות שלו. האם זו הכיפה האדומה שעשו לרמי עמירה

 שני שחזורים

החלק הכי משמעותי בחקירה הנגדית עד כה הוא זה שבו צוות ההגנה משחזר את אירועי בוקר הרצח של רמי עמירה, סמוך לביתו במערב ראשון לציון, ביום רביעי, 2 פברואר 2011, בשעה 10:20 לפי השעון הרשמי של המשטרה.

מתי החלטת לרצוח את רמי עמירה?

"שוב, לא החלטתי אלא החלטנו, אם זה היה לילה או שני לילות לפני כן? לא יודע להגיד".

בשלב מסוים, הסניגור והעד מבררים מה היה הרקע לרצח של עמירה. העד מספר על כך שעמירה יחד עם שניים מאנשי כנופיית מזרח העיר (עומר דגמי ויניב בן שושן) "חיפשו" את חבר כנופיית המערב דניאל סמרה (סאיו), ועל הרקע הזה הם במערב החליטו לחסל את עמירה. בין היתר משום ש"סאיו הוא לא אחד שייתן שיחפשו אותו", בטח לא יריבים מכנופיית המזרח שהם גם מתחרים של כנופיית המערב בשוק ההלוואות. העד מתחמק ממתן מענה על זהות המקור שמסר לו מידע על כך שעמירה "מחפש" את סאיו, או על פעולות חיפוש מהותיות שבצעו עמירה ושות'. התירוץ שלו הוא שאינו זוכר, ועל התרוץ הזה הוא יחזור שוב ושוב לאורך כל העדות.

מי היה איתך בתצפיות על הבית של עמירה?

"אני מניח שאני ושמוליק, לא זוכר אם סאיו היה, או עמית.. ראינו את רמי יוצא על אופנוע בשעות הבוקר, תמיד היה איתו עוד מישהו...".

התוכניות היו, שמוליק נוהג וסאיו יורה?

"לא, סאיו היה בכלא".

במשטרה אמרת, סאיו היה הדומיננטי, הוא היה אמור ללחוץ על ההדק...

"נכון שהוא היה דומיננטי, אבל הוא היה בכלא ביום הרצח".  הבית של רמי עמירה המנוח בראשון לציון, ברקע פארק החי-כף שבו היה מתאמן בבוקר

זה נכון, אבל סאיו נכנס לכלא רק יום אחד לפני הרצח... ואתה כל הזמן אמרת שהוא נכנס שבועות או ימים לפני הרצח, במשטרה אמרת את זה כמה פעמים... אבל בחקירה הראשית שלך כאן בבית המשפט אתה מעיד כאילו ידעת תמיד שהוא נכנס לכלא רק יום אחד לפני הרצח... בהקשר הזה, גילינו שיחה שבה אתה ועמית מדברים בלילה לפני כן בשלווה גמורה, אתם מדברים על איזה סידור שמתוכנן למחרת בצהריים. זו שיחה שעושים לילה לפני רצח?

"דיברנו בטלפון רגיל ולכן לא דיברנו בכלל על ה... לא צריך להגיד בטלפון יש לנו רצח בבוקר ומה עושים עם זה... רציתי שיסדיר למחרת איזה חוב של מישהו".

למחרת בבוקר פגשת את עמית?

"כן מוקדם בבוקר".

זה שקר, אומר הסניגור שמציין כי השיחה מהלילה מעידה שמרשו פוגל לא היה מתוכנן להיפגש עם ב' באותו בוקר, מה גם שהעד עצמו אמר שפוגל לא השתתף בתצפיות ולא סיפר על שום הדרכה שפוגל עבר לצורך ביצוע הרצח. באת מוקדם אותו יום, כי ידעת שרמי עמירה יוצא בשעות האלה, בין שמונה ל-12?

"כן, בגלל זה עשיתי תצפיות".

עכשיו הסניגור מקרין סרטון שחזור שבוצע למחרת הרצח על ידי חוקרי המשטרה עם בחור בשם שגיא, קרוב משפחה של עמירה שליווה אותו כל בוקר כמעט לאימון גופני ובהמשך לסידורים, וכך היה גם בבוקר הרצח, מה שמגדיר אותו כעד הראייה המרכזי.

העד במהלך השחזור. טוען שהבחין מטווח קרוב בעיניים הבהירות של היורה

"הגעתי בשעה שמונה בבוקר", אומר שגיא למצלמה של חוקרי המשטרה, גבו אל שער הכניסה המרכזי של הבניין. האופנוע של רמי היה כאן למטה, אני החניתי את שלי לידו בכוך ועליתי למעלה... התארגנו לאימון, רמי לקח את הכלב, ירדנו במדרגות ויצאנו מכאן (מצביע לכיוון החניה החיצונית המרכזית) והלכנו לחי-כף (פארק צמוד)".

אחרי שהצביע על מסלול הריצה ומתקני הכושר שעשה עם עמירה בבוקר הרצח, סיפר שגיא כיצד חזרו באותה הדרך לבניין ולבית, סך הכל כ-20 דקות. בבית, מספר שגיא בשלב השני של השחזור, "רמי עשה מקלחת התלבש וירדנו שוב, חיכינו למישהו שהיה צריך לבוא לקחת 3000 שקל, כאשר הוא לא הגיע ירדנו ושוב המתנו למטה, עלינו על האופנועים והמתנו ליד היציאה מהחניון, כשהוא לא הגיע התחלנו ליסוע בכביש הראשי, נסיעה איטית כזו, ממתינים שאולי ההוא יגיע, עברנו את הכיכר ושם בוצע הרצח".

במקביל לסרטון הזה, עו"ד קבלר הקרין קטעים גם מסרט השחזור של עד המדינה לביצוע הרצח, כפי שצולם בחקירת המשטרה חמש שנים לאחר הרצח כאשר החליט לשתף פעולה.

לאחר הקרנת הסרטונים הסניגור החל להמטיר שאלות על עד המדינה, שטען כי הוא ניהל את אירוע הרצח אותו בצעו שני חבריו, שמוליק על האופנוע ועמית בתפקיד האקדוחן, בזמן שהוא רק עקב אחרי הכל מהרכב איתו הגיע.

עו"ד קבלר, בחקירה נגדית יוצאת דופן בשלווה שהוא מצליח לשמור במהלכה, כמו גם ביסודיות, שרטט בימים הראשונים את דמותו של העד קר הרוח ואת מקומו בהנהגת "חבורת הפרחים". צילום פוסטה

שאלות ותשובות

רצח ראשון שבצעת, בטח התרגשת, זוכר באיזה רכב באת לשם?

"לא זוכר".

כמה זמן המתנתם באותו הבוקר?

"לא זוכר".

ראית אותם יוצאים לאימון?

"לא".

אתה מחכה שם למטה משעות הבוקר המוקדמות, כמו שאמרת... שגיא רמי והכלב חולפים על פניך, רצים בפארק ועושים תרגילים, ואתה לא רואה את זה?

"משמע שלא הייתי שם עדיין בשעה הזו, לא הייתי מפספס אותם".

אבל אם עשית תצפיות כמו שאמרת היית אמור לראות ולדעת, כי זה היה נוהל קבוע של רמי ושגיא, כל בוקר כמעט.

"אף פעם לא ראיתי אותו הולך להתאמן שם".

נחזור למה שכן ראית, בחקירה אתה אומר שהם עולים על האופנוע, בא עוד בחור שאתה לא זוכר אם ירד איתו או הצטרף אליו, והם נסעו.... מאיפה צץ שגיא?

"ביום הרצח אולי ידעתי, אבל אחרי חמש שנים כשנחקרתי כבר לא זכרתי".

שגיא בשחזור אומר שהם יצאו יחד מהבניין... את הדלת שמאחוריו ביום האירוע ראית?

"לא זוכר, בסרטון נראית דלת אחורית של הבניין, לא המרכזית, אבל לא זוכר".

כאשר הסניגור מחדד כי היו שתי יציאות מהבניין, אחת המרכזית דרכה יצאו לאימון הספורט, ואחת צדדית לכיוון האופנועים, שדרכה יצאו שגיא ועמירה לפני הרצח, העד טוען שהוא אינו יודע להבחין בינהן, גם לא כאשר צוות ההגנה חושף סרטון של הבניין ותמונות אשר מוגשות לעיונו של העד.

מי הביא את האקדח? מי הסתיר אותו? עד המדינה לא זוכר (אילוסטרציה)

עו"ד קבלר: כמה פעמים ראית אותם יוצאים מהבניין ביום הרצח?

"פעם אחת".

כשהיית בתצפית, יצאת מהרכב? הסתובבת?

"לא".

האופנוע מאיפה?

"שלנו, שמוליק הביא באותו בוקר".

איפה היה עמית?

"או איתי במכונית, או בא עם שמוליק באופנוע".

והאקדח?

"הוא היה אמור להיות שם באותו בוקר, לא היינו משאירים אותו סתם ככה".

סוג האקדח?

"לא זוכר".

אתה היית המתחזק הראשי של האמל"ח.... לא יודע איזה אקדח? איפה החבאתם אותו?

"האקדח הוחבא בשיח ליד האופנוע, הבאנו אותו ביום הרצח".

במשטרה לא אמרת את מה שאמרת כאן, שאת האקדח הבאתם באותו יום.

"גם עכשיו אני לא אומר שזוכר, אני רק משער, על פי דרכי הפעלה שלנו, ש...".

את ההסלקה של האקדח, מי ביצע?

"לא זוכר?".

מישהו חפר בור לאקדח?

"לא נראה לי, האקדח היה צריך להיות בשיח, שיהיה ניתן לשלוף אותו מהר... אני לא זוכר בדיוק, אבל יודע איך הדברים עובדים".

השופטת חיימוביץ, שנוהגת להתקיל את העד מפעם לפעם, שואלת אותו: "מה זה יודע איך הדברים עובדים? זה הרצח הראשון, מאיפה יש לכם נסיון?".

העד מגיב שוב כמו קצין, "אין לנו תו"ל... אני מתכוון תורת לחימה, זה אולי היה רצח ראשון, גברתי, אבל הנסיונות והדברים האלה לא זרים לנו".

שופטת מתקילה בשאלות. טליה חיימוביץ'

עוד קבלר ממשיך עם הקו הזה: אמרנו שסאיו היה מתוכנן לירות, מהיכן הביטחון לסמוך על עמית פוגל חסר הנסיון באירועי ירי, יום אחד בלבד אחרי שסאיו הולך לכלא? אופנוע יש, אקדח יש, מי היורה? עמית? זה נראה לך רציני?

"אנחנו לא עוברים אימונים של סיירות מטכ"ל... כנראה שעמית עשה עבודה טובה בסוף".

אולי לא סיירת מטכ"ל אבל צריך לעשות פעולות, אקדח, לדרוך נשק, לעמירה יש טימקס.

"זה לא תורה מסיני, היה לנו את נהג האופנועים הכי טוב שיכול להיות, שמוליק".

בעדות במשטרה אתה אומר שאתם רואים את עמירה ושגיא עולים על שני אופנועים נפרדים, ובאותו רגע עמית ושמוליק עולים על אופנוע ויוצאים אחריהם, ואתה נוסע אחריהם במכונית. המסלול הוא עד הכיכר ברחוב גולדה 13, שם בפנייה הראשונה הם פונים ימינה אחרי עמירה ושגיא, ואתה פונה בפנייה השנייה של הכיכר שמאלה לכיוון הבית שלך. אתה ראית אותם יורים?

"לא זוכר להגיד בדיוק.... אבל חד משמעית ראיתי אותם יוצאים".

למה היית צריך להיות שם עם מכונית?

"התפקיד שלי היה לקחת את הרכב שלנו מזירת הרצח... הם יצאו בשני אופנועים... שמוליק ועמית אחריהם... ואני אחריהם נסעתי עד לצומת (לכיכר)... שם היה הירי... אני מיהרתי ברכב לבית של אמא שלי החלפתי בגדים ויצאתי, פוגל ושמוליק היורים נסעו לאיזה מקום מסתור...".

במשטרה נשאלת אם אספת את שמוליק ועמית, ואם היה רכב מילוט... תסביר לי מה זה רכב מילוט?

"אחרי אירוע צריך רכב שימלט אותך מהאירוע או האזור".

עד המדינה שוורצמן טען במשטרה, שעדכנת אותו על ההכנות לרצח ועל הביצוע... לדבריו אתה סיפרת לו שהיית באירוע על תקן רכב המילוט.... הוא ממש מספר שאתה רכב מאסף, שהגיעו ופרקו מהאופנוע לרכב.

"לא יודע במה מדובר".

למה שהוא יגיד את זה? התרברבות? להאדיר את שמו?

"נראה לי שכן, עוד דרך... תשאל את שוורצמן...".

זוכר שיחת התוודות כזו איתו?

"לא זוכר שיחה כזו אבל מבחינת הקרבה שלי אליו אני לא יכול לפסול על הסף... עכשיו שאתה שואל אם עמית ושמוליק פרקו מהאופנוע לרכב? זה אין סיכוי, כי זה פשוט לא היה, אולי הוא בלבל פרטים".

עד המדינה שוורצמן טוען שעד המדינה ב' התוודה בפניו על רצח עמירה, אבל השניים לא מסכימים על הפרטים

בגולדה מאיר 13, מול הכיכר באזור הרצח, יש מצלמות אבטחה שמכסות את הכיכר... בזמן הרצח של רמי עמירה נקלט אופנוע עליו יושבים שני רוכבים... אבל לא רואים שם אחריו מכונית בזמן המדובר...

"לא יודע אם המצלמות שאתה מסתמך עליהן אמינות או מכויילות", משיב העד בהמשך להערה של התובע יוסי קורצברג, על כך שנמצאו אי התאמות בלוחות הזמנים של המצלמות השונות באזור.

בשחזור שלך אתה מתאר את מסלול חזרתך הביתה מהכיכר מיד לאחר הרצח, יכול להיזכר באיזה רכב היית?

"זה בטוח לא היה רכב שלנו, כי נסענו על מיליון רכבים שכורים".

בכל זאת, יוצאים לרצוח בנאדם בפעם הראשונה בחיים, אולי תנסה להיזכר באיזה רכב נסעת?

"לא מצליח".

בחקירה שאלו אותך איך אתה יודע שעמית ירה ולא שמוליק, אמרת כי שמוליק נהג... עמית אמר לך, אני יריתי?

"לא זוכר את הרגע הזה שדיברנו, לא זוכר ציטוטים... אבל.... גם לא נראה לי שאחרי 50 מטר הם התחלפו בתפקידים ועמית נהג...".

זה בדיוק, במשטרה אתה לא אומר שהם התוודו על חלקם באירוע, אלא אתה מעריך.

"ברגע שהחוקר שאל זה מה שהגבתי".

אז אתה לא זוכר שום סיטואציית וידוי של עמית או שמוליק בפניך אחרי הרצח, אתה רק מניח שכך היה.

"אין לי את השיחה הפרונטלית לתאר לך, אבל אני יכול לדעת את הפרטים רק מהתוודות כזו".

בחקירה במשטרה שאלו אותך מה עשית בבית מיד לאחר הרצח, ואמרת שאתה לא זוכר... וכאן כבר סיפרת שהחלפת בגדים זריז, ששמעת סירנות וראית באינטרנט... שירדת למטה מתחת לבניין... ובהמשך נסעת לחברים בבת ים...  איך נזכרת פתאום בפרטים האלה?

אני אגיד לך, כי נפלטה לך האמת... אתה יודע מי צריך להחליף בגדים? מי שמבצע, מיורה. אתה הרי אמרת שלא יצאת מהרכב, לא ירית, לא הסלקת את האקדח, לא החלפת לוחיות רישוי.... החלפת הבגדים היא אינדיקציה לכך שאתה ביצעת את הרצח הזה.

"פשוט נזכרתי תוך כדי שאני מדבר... לא יודע איך המוח שלי עובד, יש דברים שזכרתי קודם, יש שרק עכשיו, ויש דברים שעוד אזכר בהם בעתיד".

אפרופו זיכרון, בעדות הראשית שלך בבית המשפט כאשר נשאלת על מאפיינים יחודיים שלך, אמרת שיש לך עיניים בהירות, את זה אתה זוכר?

"כן".

זה בדיוק מה שאמר עד הראייה לרצח, שגיא, כאשר נשאל במשטרה על מאפיינים יחודיים של היורה, הוא אמר שהבחין בכך שליורה היו עיניים בהירות...

זיהוי העיניים הבהירות של הרוצח על ידי שגיא, העובדה שאתה לא רואה פרטים מיום הרצח, שאתה לא זוכר את הרכב בו נסעת, לטענתך, פלוס העובדה שאתה מחליף בגדים וממהר לרדת למטה... כל אלה מלמדים אותנו שאתה הרוצח, הטיח הסניגור בעד המדינה והבהיר לו כי הוא היורה שרכב על האופנוע מאחורי שמוליק דוד, שאינו בחיים עוד כדי להעיד.

זיהוי העיניים הבהירות של הרוצח על ידי שגיא, העובדה שאתה לא רואה דברים ביום הרצח, פלוס העובדה שאתה מחליף בגדים וממהר לרדת למטה... כל אלה מלמדים אותנו שאתה הרוצח

"התשובה תהיה מאוד ארוכה עורך דין קבלר", פותח העד בתשובה אסרטיבית משלו. "אמרת ששגיא ועמירה הלכו לעשות ספורט בשביל בו אנחנו המתנו, והבעת בפליאה איך לא ראינו אותם? אני מעולם לא אמרתי שבאנו בשמונה בבוקר, אלא בבוקר, ולא חיכיני הרבה זמן עד שרמי יירד... זה בדיוק מתיישב עם מה שאמרתי, כי אם הרצח היה בסביבות השעה 10 אז זה מוכיח שלא היינו שם הרבה זמן...

"טענת שהיה לי מידע פנים על רמי עמירה? אם היה, הייתי יודע על אימון הספורט וזו היתה הזירה המועדפת לירי מאשר בצומת מרכזית באמצע הבוקר...

"אמרת שלילה לפני הרצח נפגשתי יחד עם דודו אמויאל אצל חבר של הבחור, שעמירה המתין לו באותו הבוקר עם הכסף, ושהוא למעשה זה שהביא לי לכיפה אדומה את עמירה? נראה לך שאני אדבר עם דודו שיקבע עם החבר, שיקבע עם הבחור, שיקבע עם עמירה, כדי שאני אפגע בו? זה הזוי...

"חוץ מזה, כיפה אדומה לא עושים בעשר בבוקר בראשון לציון אלא כמו ברצח של ג'ורדן, באמצע הלילה בחולות... ושאלת השאלות, הרי ידעתי שיש עד מדינה כמו שוורצמן לפני, ואם אעשה טעות הכי קטנה אני אפול, אז למה לי להגן על דודו אמויאל ולא על החבר הכי טוב שלי עמית פוגל...?

"לגבי החלפת הבגדים, כל בר דעת יודע שאם אתה יורה יש אבק שריפה, אז שורפים את הבגדים, אבל מאחר שאני לא היורה אז לא שרפתי אלא פשוט זרקתי לסל הכביסה, כי לך תדע מי ראה אותי באזור שם... אז כן, החלפתי בגדים וירדתי למטה, זו פעולה אינסטנקטיבית שמבטאת גם לחץ...

"לגבי העיניים הבהירות, אם אני ופוגל נעמוד עם קסדה מול השופטים הם לא יראו שום הבדל".

העד הצליח להפתיע את הסניגור ויושבי האולם במטען המידע אותו הגיש בשטף לפרוטוקול, עד כדי כך שהקלדנית התקשתה לעמוד בקצב, אבל הסניגור לא הרפה: גם האחרים היו אמורים לנהוג כך, להחליף בגדים ולצאת?

"לא הם מלוכלכים, יש עליהם אבקת שריפה, בדרך כלל הולכים לדירת מילוט לכמה ימים".

כמי שניהל את האירוע, לאיזה דירת מסתור פוגל נמלט?

"לא זוכר לאן הלכו".

אתה פשוט לא זוכר אה? רצח ראשון... היתה תוכנית ואתה לא זוכר?

"אם היו שואלים אותי קרוב לרצח אולי הייתי זוכר יותר".

כשאתה מפחד להיתפס בשקר קטן אז אתה לא זוכר.

"בינתיים, עדיין לא ראיתי שנתפסתי על שקר". 


* הכתבה מבוססת על הקלדה של כתב "פוסטה" מאולם בית המשפט ולא על בסיס הפרוטוקולים הרשמיים של נט המשפט.

תגובות:
0# כל הכבוד לזוהר - 22/02/2019 20:25:00
כתבה יפה
2# מיכה - 22/02/2019 22:43:00
ברור ש עד שקרן וברור שהוא הרוצח רק שלצערי אין בישראל שופט או שופטים עם ביצים לעשות צדק כי ברור שלנאשמים יש יד בדבר לכן השופטים יקבלו את חלק העדות שמדבר אמת העד וידחו את החלק שלדעתם שיקר..הכל יתברר ברגע ששוורצמן יעיד..אז יהיה ברור שיש הרכבה בתיק הזה..
3# גבי - 23/02/2019 20:18:00
איזה אינטלגנט הבחור הזה איזה שפה איזו חדות וואו וואו וואו...בנצי תפרוש כפרה הוא לוקח אותך בהליכה.מבריק העד הזה!
4# מיכה - 24/02/2019 20:02:00
שקרים על שקרים תפורים בחוט גס..ברור שהוא הרוצח..ויש לי הרגשה שהמילה האחרונה בתיק הזה עדיין לא נאמרה ועוד יהיו הפתעות...
7# אלי - 26/02/2019 08:37:00
"בינתיים, עדיין לא ראיתי שנתפסתי על שקר", קיצר אתה מודה שאתה משקר רק עוד לא נתפסת, ברור שאתה הרוצח, גם את אלכס ושמוליק רצחת אחרי החיסול של עמירא יא .........
8# בני גנץ - 05/03/2019 14:03:00
מה עם ההמשך זוהר התותח
9# מוטי - 08/03/2019 13:45:00
מה עם ההמשך לכתבה?
10# עמית זכאי - 16/03/2019 17:56:00
עמית פוגל לא לחץ על ההדק זה ברור מה צריך יותר העד האמין פה הוא ..... ועד המדינה הוא הרוצח השפל חבר הכי טוב שלי הוא רושם של עמית הוא הרוצח בוודאות עד המדינה !!!
הוסף תגובה
Comments icon
אחד מהפרטים שהוזנו אינם נכונים. אנא הזן מחדש התגובה נשלחה לצוות האתר בהצלחה.
שלח send comment
שירותים מקצועיים
פרוגינטר - אחסון אתרי אינטרנט
מהירות | הגנה | גיבוי | תמיכה

חברת סומך אבטחה
חקירות | מודיעין | איתורים | שירותים מיוחדים לעורכי דין

פסגה שירותי רווחה
שירותים מיוחדים לעורכי דין, טיפול בעברייני מין, כתיבת תוכניות שיקום, אבחון מסוכנות

מרכז התחלה חדשה
שיקום אסירים | טיפול בעברייני מין | גמילה מסמים | טיפול קבוצתי ופרטני

רונן הלל ניהול מוניטין
מחיקת כתבות מגוגל ודחיקת אזכורים שליליים

עו"ד ציקי פלדמן
ההליך הפלילי | ייצוג אסירים| מעצרים | פשיעה חמורה
עו"ד עומר גואטה
משפט פלילי | פשיעה חמורה
עו"ד צפריר יגור
דיני צבא| סמים | פשיעה כלכלית| פשע חמור
עו"ד יפעת כהן
משפט פלילי | פשע חמור | מעצרים
עו"ד עמית שלף
פלילי | פשיעה חמורה | סמים
עו"ד אלון קריטי
אלימות | מעצרים | סמים | פשיעה חמורה | פשיעה כלכלית | רכוש
עו"ד שי שורר
ייעוץ ייצוג וליווי במעצרים | משפט פלילי
עו"ד אליקה לוין
משפט פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים וחקירות | אלימות
עו"ד עדן פוליטקין
פלילי | צווארון לבן | תעבורה | תכנון ובנייה
מנשה - אלמוג - משרד עורכי דין
פלילי | צווארון לבן | תעבורה | מעצרים וחקירות | אסירים
עו"ד ירון פורר
עורך דין פלילי
עו"ד אילן אלימלך
משפט פלילי ופשיעה חמורה, דיני תעבורה
עו"ד נס בן נתן
נוער | פלילי | פשיעה חמורה | צווארון לבן
עו"ד ונוטריון - מחמוד נעאמנה
משפט פלילי | פשיעה חמורה | עתירות אסירים וועדות
עו"ד נעמה אלחדד
פלילי| פשיעה חמורה | פשיעה כלכלית | צבאי
עו"ד שני פרג'ון
פלילי, ליווי בחקירות ומעצרים, ניהול משפטים
עו"ד אסף ברדוגו
פלילי | תעבורה | מסים | התמחות מיוחד בתיקי הגירה
עו"ד חיים שטיינברגר
משפט פלילי | מעצרים וחקירות | פשיעה חמורה | עתירות | ועדות שחרורים
עו"ד מורן נירשברג-דרורי
פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים וחקירות | אסירים
עו"ד קטי צווטקוב
פלילי | פשע חמור | אלימות | סמים | בינלאומי | דוברת רוסית
עו"ד שני אלקובי
משפט פלילי | מעצרים וחקירות | הוצאה לפועל | תעבורה
עו"ד אסף גונן
משפט פלילי | פשיעה חמורה | תעבורה | צבא | מעצרים וחקירות
עו"ד שי שקד
פלילי | פשיעה חמורה | ייצוג אסירים | נפגעי עבירה | תעבורה
עו"ד יובל זמר
אלימות | סמים | עבירות מין | פשיעה חמורה
עו"ד חיים אוחנה
משפט פלילי | פשיעה חמורה | קטינים | חקירות ומעצרים
עו"ד סימון חדאד
משפט פלילי | פשיעה חמורה | צווארון לבן
עו"ד שלומי שרון
משפט פלילי | צבאי | מעצרים וחקירות
עו"ד שרון קינן
פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים וחקירות | אסירים | מנהלי | נוער | צבאי
עו"ד ערן אמרני
משפט פלילי | פשיעה כלכלית
עו"ד קובי טולדו
עורך דין פלילי קובי טולדו,פלילי,צבאי,סמים,אלימות,ליווי במעצרים וחקירות
עו"ד זיו קדוש
פלילי, פשיעה חמורה, סמים, מעצרים וחקירות, ייצוג אסירים
עו"ד זאב וישניא
הדין הפלילי על כל היבטיו | הלבנת הון | פשיעה חמורה | סגירת תיקים
עו"ד ליאור דוידי
פלילי | פשע חמור | צווארון לבן | ניהול משפטים
קטגוריה 2