מבזקים+
פלילי | תעבורה | אסירים | משפחה | נוער
0505417090 מידע מורחב
פלילי | פשע חמור | מעצרים וחקירות
0525981800 מידע מורחב
פלילי | צווארון לבן | תעבורה
0505073551 מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים וחקירות
0504332028 מידע מורחב
פלילי | כלכלי | בינלאומי
0547577333 מידע מורחב
פלילי | תעבורה | מנהלי | צבאי | אסירים
0545282726 מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | פשיעה מקוונת וסייבר | עתירות אסירים
503456448 מידע מורחב
פלילי | כלכלי | תעבורה | אסירים
0505645022 מידע מורחב
פלילי | תעבורה | פשע חמור | נוער
0522350561 מידע מורחב
פלילי | צווארון לבן | מחש | תעבורה | מעצרים וחקירות
0506270283 מידע מורחב
כלכלי | מיסים | הוצאה לפועל | משפחה | תעבורה
0506245512 מידע מורחב
משפט פלילי | נוער | משפחה | צווי הגנה וחירום 24/7
0525588944 מידע מורחב

שירותים מקצועיים לעורכי דין

פרוגינטר – אחסון אתרי אינטרנט
מהירות | הגנה | גיבוי | תמיכה | שירותים מקצועיים
מרכז התחלה חדשה
שירותים מקצועיים | אסירים | עבירות מין

איגוד התחבורה החשמלית הקלה: אלפים ינטשו את האופניים החשמליים אם יוגדרו כ"נהגים"

בעקבות תקנות התעבורה לפיהן רוכבי אופניים חשמליים ייאלצו לעבור תאוריה, מה שעלול להוביל להוצאות רישוי וביטוח: בארבע השנים האחרונות נהרגו יותר רוכבי אופניים רגילים
שיתוף ב email
שיתוף ב google
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

ומה עם תשתיות ראויות וחינוך? (צילום להמחשה: Tommaso Pecchioli מאתר unsplash)

ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לאשר היום (שלישי, 1.1) תקנות תעבורה לפיהן רוכבי אופניים חשמליים יאלצו לעבור תאוריה, מה שעלול להוביל להוצאות רישוי וביטוח. באיגוד התחבורה החשמלית הקלה אומרים כי מדובר בתקנות הרסניות שצפויות לייקר החזקת אופניים חשמליים מבלי לפתור את הבעיות האמיתיות, כגון תשתיות ראויות וחינוך.

"אין להצעה הזאת אח ורע באף מקום בעולם". אומרים באיגוד התחבורה, המתנגד לחלק מהתקנות. "המינוח של רכיבה יוחלף לנהיגה ואיתו השלכות כבדות במיוחד על כיס המשתמשים. מהות האופניים החשמליים היא שזהו כלי זול, קל וחסכוני, וכמובן ירוק. אם יטילו את התקנות הללו אזרחים רבים יינטשו את התחום בשל העלויות הכבדות וישתלם להם יותר להחזיק רכב או קטנוע, מה שבוודאי לא יועיל לעומסי התנועה ולאיכות הסביבה". 

על פי הנתונים, בישראל כ-400 אלף איש רוכבים על כלים חשמליים קלים – הדרך הקלה, היעילה והזולה ביותר לתנועה ממקום למקום בתוך העיר. הנתונים גם מראים כי בארבע השנים האחרונות נהרגו יותר רוכבי אופניים רגילים מאשר רוכבי אופניים חשמליים, כשמהירות הרכיבה על אופניים רגילים לעתים גבוהה יותר. למרות זאת, אומרים באיגוד, התקנות מתייחסות לאופניים החשמליים בלבד.

חברי האיגוד טוענים כי התקנות הן בבחינת "פלסטר לבעיה" וישרתו לבסוף רק את בעלי האינטרסים בעולם הרכב והביטוח. "במקום להטיל עוד מסים ועוד בירוקרטיה על האזרח הקטן המדינה צריכה להקים תשתיות ראויות ולהעמיק את החינוך בזהירות בדרכים. העולם כולו הולך למגמה של אופניים במקום כלי רכב בגלל עומסי התנועה ואיכות הסביבה ומדינת ישראל תצעיד את כולנו צעד אחורה. לטעמנו, כל ילד בכיתה ט' צריך לעבור קורס בבית הספר בזהירות בדרכים. בפועל מה שקורה היום הוא שרק שמונה אחוז מהילדים עוברים את תכנית זה"ב. על המדינה להשקיע בתשתיות נפרדות של כלי רכב ואופניים. היום, על אף כל התכניות לתשתיות, בוצעו בפועל רק 25 אחוז מהן. המדינה השקיעה מאה מיליארד שקל בכבישים ותחבורה ובנושא האופניים השקיעה אפס. אם המדינה לא תתעורר ותפעל באופן הנכון והראוי לפתרון הבעיה, הענף כולו יקרוס ויחד איתו הכיס של כולנו". 

באיגוד מבהירים כי הם בעד תקנות שייצרו בטיחות וסדר כמו חובה לחבישת קסדה, זיהוי לילי ותקנות שיפחיתו את הזיהום והפקקים. "יש להעביר תקנות, אבל תקנות הגיוניות אחרי מחקר מעמיק בנושא ולא במחטף. אם התקנות הללו יאושרו, מאות אלפים יחזרו לכבישים הפקוקים ממילא והבטיחות של רוכבי האופניים לא תשופר".

השארת תגובה

Comments icon
נבנה על ידי אנגורה מדיה
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן