מבזקים+
צווארון לבן
פלילי | צווארון לבן | תעבורה
0505073551 מידע מורחב
משפט פלילי | נוער | משפחה | צווי הגנה וחירום 24/7
0525588944 מידע מורחב
פלילי | תעבורה | פשע חמור | נוער
0522350561 מידע מורחב
פלילי | תעבורה | אסירים | משפחה | נוער
0505417090 מידע מורחב
כלכלי | מיסים | הלבנת הון
0506245512 מידע מורחב
פלילי | פשע חמור | מעצרים וחקירות
0525981800 מידע מורחב
פלילי | צווארון לבן | מחש | תעבורה | מעצרים וחקירות
0506270283 מידע מורחב
פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים וחקירות
0504332028 מידע מורחב
פלילי | כלכלי | בינלאומי
0547577333 מידע מורחב
פלילי | תעבורה | מנהלי | צבאי | אסירים
0545282726 מידע מורחב
פלילי | כלכלי | תעבורה | אסירים
0505645022 מידע מורחב

שירותים מקצועיים לעורכי דין

פרוגינטר – אחסון אתרי אינטרנט
מהירות | הגנה | גיבוי | תמיכה | שירותים מקצועיים
ניר קידר – צלם מקצועי לעורכי דין
שירותים מקצועיים | צילום עורכי דין
מרכז התחלה חדשה
שירותים מקצועיים | אסירים | עבירות מין

כנס אילת 2018: דאגה "מהשימוש ההולך וגובר בקנאביס בקרב נהגים"

השימוש בקנאביס בקרב נהגים היה אחד הנושאים המרכזיים בפאנל שעסק במאבק בתאונות הדרכים. ראש מחלקת התביעות, נצ"מ פיליפסון: "יש ירידה במספר ההרוגים בתאונות, אבל המצב לא טוב". וגם: הוויכוח על תקינות מצלמות המהירות
שיתוף ב email
שיתוף ב google
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

מחפשים את הסיבות לתאונות אבל לא באמת מוצאים. הפאנל בכנס אילת

במושב שעסק במאבק בתאונות הדרכים, בהנחיית יו"ר מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין, עו"ד ינון היימן, אמרה ראש מחלקת התביעות באגף התנועה במשטרה, נצ"מ עו"ד שרית פיליפסון: "אנחנו בירידה בהרוגים בתאונות דרכים בשנת 2017 אבל המצב לא טוב. תאונות הדרכים הן מכת מדינה. אין בוקר או ערב שאנחנו לא שומעים על תאונות דרכים קטלניות. ההבדל בין תאונת דרכים לקטלנית לבין קשה או קשה מאוד הן כפסע".

"אנחנו כולנו מנותקים מחשבתית מהמחויבות שלנו כל אחד בתחומו למנוע את ההרוג הבא", הוסיפה פיליפסון, "יש עשרות מחקרים שמדברים על מה עושים בשביל למנוע את ההרוג הבא. משרד התחבורה, משרד הרישוי, נתיבי ישראל – קשה לנו להבין שהכל תלוי גם בנו. משטרת ישראל צריכה להיות מרוכזת בתחום האכיפה".

פיליפסון התייחסה גם לירידה המינורית של אחוז אחד בתאונות דרכים קטלניות, ולירידה של 15 אחוז במספר ההרוגים ביחס לשנת 2016: "אנחנו מדברים על עלייה בפצועים קשה. אנחנו מנסים למצוא את הקשר בין האחריות של כל אחד לבין כמות תאונות הדרכים. בשנת 2017 נכנס ראש אגף חדש והחליט על שיטה אחרת, של התמקדות בנהגים מסוכנים, בצירים… לכן יש 31 הרוגים פחות בכבישים הבינעירוניים. בכבישים העירוניים יש עלייה של 16 אחוזים. בשנים 2009-2017 יש ירידה מתונה בכמות תאונות הדרכים, וגם במספר הנפגעים".

נצ"מ עו"ד שרית פיליפסון

כמו בראיונות של אנשי משטרה אחרים בעבר, גם פיליפסון טוענת כי הטלפונים הסלולאריים הם גורם מכריע בתאונות הדרכים. לדבריה, האכיפה בנושא הוגברה, במיוחד בצירים מסוכנים. "איך אפשר לייצר כל כך הרבה דוחות?", אמרה פיליפסון, "אנו ממוקדים בצירי תנועה מסוכנים שבהם אותם אנשים עוברים יום יום, באותו הכביש, ועוברים עבירות".

פיליפסון אומרת גם כי "למעלה מ-76 אחוז מההרוגים בתאונות בקרב הולכי הרגל נהרגים במעברי חציה. בסופו של יום יש חיסכון למשק של 6.6 מיליון שקלים על כל הרוג. זה הגורם האנושי. יש להמשיך באכיפה. בבתי המשפט, ככל שנביא את הנהגים לדין יותר מוקדם, כך נמנע גם תאונות דרכים. במקום שיש מצלמה, נהגים מורידים את הרגל מהגז".

המשתתפים בפאנל התייחסו גם לנושא השימוש בקנאביס בקרב נהגים. שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, טל אוסטפלד-נאווי: "אני מאוד מודאגת מהשימוש ההולך וגובר בקנאביס, כיום עם ההקלות בקנייה ומכירה במיוחד. זה נכון שהמחוקק מנסה לעשות רגולציה ולשנות את החוק כך שמשתמשי קנאביס רפואי יקבלו הקלות, אבל אני חושבת שזה לא נכון. אדם צורך קנאביס כדי לקבל מזור, והקנאביס מסייע לקהות חושים. היום החוק הוא אפס סובלנות כלפי סם בדם של נהגים. אם נמצא סם, הנהג הוא נחשב שיכור. מי שמגיע לבית משפט – העונש המינימאלי הוא שנתיים פסילה. ההקלות האלה – החוק צריך לתת עליהן את הדעת ולבקש ממשרד הרישוי שינחו את הנהגים שאסור להם לנהוג, כי הם חושבים שברגע שיש להם אישור לצרוך את הקנאביס, הם גם יכולים לנהוג – אבל זה לא נכון".

עו"ד ינון היימן

נשיא בתי משפט השלום בירושלים, השופט אביטל חן: "החוק היום קובע שאם אדם עישן והוא נמצא תחת השפעה הוא ייחשב כשיכור. אחד כזה – אף אחד לא יחלוק שצריך להוריד מהכביש. הוויכוח הוא בין אם מדובר במשתמש חוקי, מזדמן, שהוא לא מושפע. החוק אומר שכן, משטרת ישראל שכן, הסנגורים לא מסכימים. אני לא מכיר את הטענה שבתי משפט השלום שופטים לחומרה יותר מבתי משפט אחרים. בסך הכל אנחנו רואים בתחום הפלילי הבדלים בין השופטים. ירושלים כירושלים לא חמורה יותר ממחוזות אחרים".

"אני לא מאמין גדול בענישה", הוסיף השופט חן, "אני יכול לפרוש את כל המשנה, אבל הפתרון לא טמון בענישה, אלא אם כן מדובר בנהגים שלא הבינו את העונש בפעם הראשונה, בשנייה… ואז יש להעניש בחומרה. יש מחקר במדינת ישראל שאומר מה הפרופיל של הנהג הפוגע. אין אף מחקר במדינת ישראל שאומר מי זה. כשאנחנו לא יודעים מי הנהג, אנחנו לא יודעים במה להשקיע. אין אף מחקר אמיתי שאומר מהן הסיבות לתאונות דרכים. אנחנו אוהבים לדבר על עבריינים ועל אנשים שמשתוללים בכבישים. צריך לתפוס אנשים שלוש ארבע שנים לאחר תאונת הדרכים, ולבדוק מה באמת היתה הסיבה לתאונה. ללא שמות, ואז משטרת ישראל תוכל להשקיע את הכוחות שלה במקומות הנכונים, ואלו דברים שעדיין לא עושים".

עו"ד יוסי יעקב

עו"ד יוסי יעקב, יו"ר ועדת תעבורה בלשכת עורכי הדין התייחס למצלמות המהירות החדשות של המשטרה, שהותקנו בדרכים, ולשאלה סביב תקינותן: "הנתונים היבשים הם מיליארד שקל בחמש שנים – הכנסות מהמצלמות החדשות. מעדיפים מצלמות על פני שוטרים. אני אחראי להורדת התאונות הקטלניות. זה שהביאו שוטרים, זה בזכות הצעקות שלנו בכנסת. יש פה שאלה מוסרית, אם זאת מדינה שאנחנו רוצים לחיות בה. המצלמות לא תקינות והנטל עלינו להוכיח זאת. אצל השופט קאופמן גילינו שהמשטרה עשתה בהכוון ניסויים חדשים. הם נותנים לשופט בכר לכתוב פסק דין על סמך פסקי דין ישנים".

נצ"מ פיליפסון השיבה: "המצלמות מדויקות ואמינות. מאות תושבים שילמו את הקנס לאחר שקיבלו את הקנס. ההליך שמתנהל בבית משפט בעכו מלווה בפרסומים מגמתיים ולא נכונים. המצלמות מדייקות במדידת המהירות".

אילת 2018

השארת תגובה

Comments icon
נבנה על ידי אנגורה מדיה
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן